Buscador de notícies

Es lliuren els Premis ACM de Responsabilitat Social 2018

premiosACM2018

Un any més, el Campus d'Excel·lència Internacional Aristos Campus Mundus (ACM) ha lliurat els seus Premis ACM de Responsabilitat Social

Aquesta edició, en què es van lliurar tretze guardons, es va celebrar a la Universidad Pontificia Comillas, on es va posar de relleu el valor del voluntariat per a les universitats jesuïtes

Divendres, 2 de novembre de 2018. El tribunal va atorgar el primer premi de Bones Pràctiques en Cooperació Universitària per al Desenvolupament en la categoria de grau al treball "Big Data per al Desenvolupament Sostenible: un estudi de casos a Indonèsia", de Daniela Pacheco, estudiante de Comilla. El segon premi va quedar desert. En aquesta categoria va rebre una menció el treball "Educació per a la sostenibilitat: construcció antropològica dels agents de canvi" de Natalia Fernández de Cañete, de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de Comillas ICADE.

En la categoria de Postgrau, el primer premi va ser al treball "La ansietat en els menors estrangers no acompanyats que es troben a Ceuta. Una aproximació des de la mirada dels experts que treballen amb ells" de Celia Galve, estudiant de la Facultat de Dret (Comillas ICADE). El segon va ser per "Resiliència en migrants forçosos subsaharians" de Noemí Larraz, de Comillas CIHS.

El primer premi en la categoria Bones Pràctiques en el Compromís Social Universitari va recaure sobre Maria Tomàs-Rodó Valls, estudiant de la Universitat Ramon Llull, que va presentar el treball "Informe projecte de beques per a la nena". El segon premi va ser per Oscar Martínez Rivera, també de la Universitat Ramon Llull, pel seu treball "Utilització de la tecnologia per a sensibilitzar sobre l'accesibilitat". A més, M.ª Antonia Olalla Marañón i Sara García Tasich, van guanyar una menció pel seu treball "L'espanyol com a llengua d'aprenentatge i servei".

En la categoria de grau del Premi Ignacio Ellacuría d'Estudio d'Interès Social ACM, el primer premi va recaure sobre "Perspectives i desafiaments del règimen de protecció del refugiat: anàlisi crític de la situació actual i propostes de ‘lege ferenda’ per al Pacte Mundial sobre Refugiats de 2018" de Rocío Marazuela, estudiant de Comillas ICADE. El segon premi va ser per "Utilització de la tecnologia per a sensibilitzar sobre l'accessibilitat" d'Oscar Martínez Rivera de la Universitat Ramon Llull. A més, Ester Brito, també de Comillas ICADE, va rebre una menció pel seu treball "Analitzant els condicionants i proyeccions de desenvolupament econòmic en el tràfic de persones al Sudest Asiàtic".

En la categoria de Postgrau, el primer premio va ser pel treball "Elements polítics i psicosocials per a la reflexió sobre la responsabilitat social penal dels i les menors en el sistema jurídic espanyol", presentat per Melanie Ross Hurtado, de la Universitat de Deusto. El segon premi va quedar desert. Lara Rodríguez García, de la Universidad de Deusto, va rebre una menció pel seu treball "Trajectòries cap a la majoria d'edat de joves migrants sense referents familiars a Biscaia: anàlisi de dos casos".

Després del lliurament dels premis es van presentar els programes de Voluntariat Internacional d'Estiu Aristos Campus Mundus.

Més informació:
Maite Sala