Universitat Ramon Llull - Càtedra Ethos

dimecres 12/09/12

La Càtedra Ethos URL publica el primer Codi ètic per a professionals de la política

El Codi es presenta a la primera revista especialitzada en ètica aplicada amb vocació de diàleg internacional que va néixer a Espanya el 2010 i ja ha rebut més de 10.000 visites en la seva edició digital i se n’han descarregat més de 1.500 articles.

Barcelona, 12 de setembre de 2012. El tercer número del Ramon Llull Journal of Applied Ethics publica el Codi ètic per a professionals de la política, signat pels professors Antonio Argandoña, Norbert Bilbeny, Victòria Camps, Àngel Castiñeira, Cristian Palazzi, Ferran Requejo, Raimon Ribera, Begoña Román, Ferran Sàez, Miquel Seguró, Francesc Torralba i Josep Maria Vallès, i compta amb l’assessorament de la professora emèrita de la Universitat de Cambridge Rosamund Thomas.

La revista, publicada íntegrament en anglès, que enguany arriba a la seva tercera edició, va néixer amb la ferma voluntat d’internacionalitzar el pensament català i espanyol i és per això que es distribueix als principals centres de pensament i biblioteques del món. El seu consell editorial està format per figures rellevants de l’ètica dins del panorama tant nacional com internacional.

Amb la voluntat que la publicació sigui una eina de transferència de coneixement i diàleg global, des del seu naixement compta amb una versió digital, a través de la qual és possible consultar tots els articles en línia i seguir generant debat. I és que durant el 2011 ha rebut més de 10.000 visites en la seva edició digital i se n’han descarregat més de 1.500 articles.

La Càtedra Ethos, impulsora del Journal, és la càtedra d’Ètica de la Universitat Ramon Llull i té per objectiu potenciar els estudis sobre Ètica Aplicada en l’entorn organitzatiu, tant universitari com professional. Des de la Càtedras Ethos es treballa per a implementar els valors ètics clau en les diferents pràctiques organitzatives i en la presa de decisions.

La Càtedra Ethos és un organisme de referència en temes d’Ètica Aplicada. La seva principal preocupació és coordinar i elaborar treballs de caràcter fonamentalment interdisciplinar, fet que compleix amb els seus objectius proposats: dotar d’un marc teòric ben fonamentat a les pràctiques i regulacions del present. En l’esforç per conjuminar els interessos acadèmics amb els interessos civils i de les organitzacions, la Càtedra Ethos es dedica a l’organització de cursos, taules rodones i congressos, dotant de material de reflexió tant als diversos departaments de la Universitat Ramon Llull dedicats a l’Ètica Aplicada com als diferents grups d’interès.

Descarrega el codi ètic per a professionals de la política (en anglès, en català i en castellà)

Consulta els números anteriors del Journal.

Tels.: 902 053 010 / 936 022 200
www.url.edu | info@url.edu