Universitat Ramon Llull - Càtedra Ethos

Dimarts 20/10/15

Es presenta el llibre El cansament moral, de Jaume Soler i M. Mercè Conangla

La Fundació Àmbit dijous dia 22 d’octubre de 2015 presenta El cansament moral. L’epidèmia del segle XXI, de Jaume Soler i M. Mercè Conangla, d’Angle Editorial (cossetania@cossetania.com)

S’hi diu a la introducció: “La veritat és que al món hi passen moltes coses, fets terribles que se simultaniegen amb fets meravellosos que podem deixar de veure […] Com a resultat es produeix un enorme desgast emocional, perquè la nostra energia emocional s’escapa per forats negres que devoren la nostra il·lusió, esperança, alegria, valentia i voluntat de sentit.”

El resultat és un enorme desgast emocional: el que els autors anomenen el
Cansament Moral, un malestar contemporani tan universal que només pot qualificar-se com «la gran epidèmia del segle XXI».
Per afrontar-la Soler i Conangla han triat deu persones referents com a models inspiradors que evidencien que la proposta del llibre és possible. Els lectors trobaran deu antídots en forma de valors-acció per protegir-se d’aquesta epidèmia i millorar la seva qualitat ètica i emocional. Perquè un món diferent no pot ser construït per gent indiferent.
Reconeguts professionals en l’àrea de la psicologia, el creixement personal i la gestió emocional, són els creadors del model «Ecologia Emocional» (2002).
Jaume Soler és fundador i president de Fundació Àmbit Ecologia Emocional (1996) i Maria Mercè Conangla és directora de l’Institut d’Ecologia Emocional (amb seus a Mèxic, Madrid, Saragossa i Barcelona) i de la Universit@rtdelviure, que despleguen els innovadors projectes creats conjuntament: Màster d’Ecologia, Universit@rtdelViure, Comunitats Edu· catives CAPA, Organitzacions Emocionalment Ecològiques i el Segell de Qualitat Emocional.

Tels.: 902 053 010 / 936 022 200
www.url.edu | info@url.edu